Efikasna prodaja nekretnina - vodeći marketing kanali

11.07.2020

Kao i kod svakog drugog proizvoda ili usluge, i za prodaju nekretnina ključan je dobar marketing. Na tržištu nekretnina konkurencija je danas ogromna, postoji na stotine agencija i web platformi sa odličnom ponudom stanova, kuća i poslovnih prostora za prodaju ili izdavanje. Na tako razvijenom tržištu potrebno je uložiti mnogo truda i vremena da bi se održala konkurentnost.

Oglašavanje u vezi sa posredovanjem u prometu i zakupu nekretnina predstavlja dugu i svakodnevnu borbu da se privuku klijenti. Nije lako pronaći način da svoju ponudu izdvojite od konkurencije i potrebno je izaći iz šablona i osmisliti jedinstven, drugačiji promotivni koncept.

Marketing jedne agencije za promet nekretnina treba da bude zasnovan na integraciji offline i online oglašavanja, na reklamnoj kampanji u kojoj se tradicionalni i digitalni promotivni kanali međusobno dopunjuju, stvarajući efikasnu, sveobuhvatnu strategiju koja garantuje uspeh. U ovom vodiču ukazaćemo na različite marketinške alate u oglašavanju nekretnina koji donose dobre rezultate.

Offline alati i strategije oglašavanja agencije za promet nekretnina

Postoji mnoštvo kreativnih ideja vezanih za tradicionalni marketing koje se mogu iskoristiti kako bi posredovanje u prometu nekretnina bilo promovisano na pravi način. Pri izradi strategije oglašavanja, ono na šta treba staviti akcenat jeste prvi utisak koji se stvara kod klijenta. Svaka uspešna agencija za promet nekretnina mora voditi računa o tome šta potencijalni kupci pomisle kada prvi put vide oglas za prodaju stana. Offline marketing je jasan i jednostavan način direktnog oglašavanja i može biti od velike koristi u stvaranju snažnog prvog utiska.

Umrežavanje

Za bilo koji posao u vezi nekretnina umrežavanje je jako važno, a posebno kada je u pitanju promocija nekretnina van interneta. Iako živimo u tehnološkoj eri, mnoge potencijalne kupce još uvek opterećuje digitalna pretraga i oni vrlo rado prihvataju kontakt uživo i informacije iz prve ruke. Zato bi agent za nekretnine trebalo da posećuje događaje koji ga mogu povezati sa drugim zainteresovanim stranama za tržište nekretnina, i da se dobro pripremi kako bi što bolje prezentovao svoju ponudu stanova za prodaju ili izdavanje.

Evo još nekoliko uspešnih načina za umrežavanje:

  • - Povezivanje sa trgovcima, zanatlijama, dizajnerima, organizatorima proslava i drugim poslovnim ljudima čija delatnost ima bilo kakve veze sa nekretninama, kao što su, na primer, radnje za prodaju dekoracija za kuće i stanove ili prodavnice nameštaja.
  • - Sponzorisanje seminara koji su vezani za kupovinu, prodaju ili ulaganje u nekretnine.
  • - Poslovna saradnja sa finansijskim stručnjacima koji bi vaše klijente mogli da upoznaju sa svim procedurama u vezi kupovine kuće (stana) i uslovima eventualnog podizanja stambenog kredita.

Štampani reklamni materijali

Jedan od najboljih načina za promociju nekretnina van mreže su svakako štampani materijali poput letaka, vizit karti, brošura, direktne pošte i sl. Deljenje štampanog promotivnog materijala može vam pomoći da pronađete nove klijente, ali i da ojačate veze sa postojećim.

Vizit karte

Deljenje kreativnih ili jedinstvenih vizit karti može značajno povećati vaše šanse da se povežete sa ciljanom grupom ljudi koji su zainteresovani za kupovinu ili iznajmljivanje stana, kuće, odnosno poslovnog prostora. Dizajn vizit karte treba da bude takav da jasno ističe vaš brend, da daje osnovne informacije o vašem poslovanju, kao i kontaktne podatke koji će klijentima pomoći da se što lakše povežu sa vama.

Leci

Leci su korisni jer daju jasne i precizne informacije u vezi nekretnina. Ako koristite letke, najbitnije je da na njima budu najkvalitetnije fotografije nekretnina koje promovišete.

Kao što smo napomenuli u uvodu ovog bloga, jako je bitan prvi utisak. Ako nekretnina već na prvi pogled izgleda atraktivno to će dodatno privući pažnju zainteresovane strane. Osim toga, važno je da leci ne budu prenatrpani, jer ako letak sadrži previše informacija, potencijalni kupac može izgubiti interesovanje.

Brošure

Brošure će omogućiti vašim klijentima da pogledaju širok spektar ponude koju imate. Druga njihova velika prednost jeste to što ih potencijalni kupci i investitori, nakon posete vašoj agenciji, mogu poneti sa sobom i do u tančine se upoznati sa vašom ponudom.

Direktna pošta

Direktna pošta je još jedan sjajan način da ostanete u kontaktu sa starim klijentima, ali i da vaša ponuda nekretnina dospe do novih. Vernim klijentima možete slati pisma i razglednice na važne datume, praznike, njihove rođendane i sl, u kojima ćete predstaviti novine u ponudi. Za nove klijente pripremite brošure sa detaljnom ponudom, letke, vizit karte.

Što se tiče dizajna svih vrsta štampanog materijala, obavezno obratite pažnju na font slova pre nego se odlučite koji ćete koristiti. Možete birati između širokog spektra boja i stilova, ali oni moraju biti jasni i lako čitljivi.

Štampani oglasi u novinama i časopisima

Oglašavanje u dnevnim novinama i časopisima takođe je dobar način za promociju posla sa nekretninama. Časopisi i magazini obično izlaze jednom nedeljno ili 1-2 puta mesečno, pa samim tim duže traju od dnevnih novina, i bolji su izbor za oglašavanje. A specijalizovani časopisi, koji se bave uređenjem doma i nekretninama, odličan su resurs za targetiranje ciljne grupe ljudi.

SMS marketing

SMS marketing je jedan od najboljih primera integracije offline i online oglašavanja. Kada klijenti na web sajtu traže stan (kuću) za kupovinu ili iznajmljivanje, često popunjavaju formular za naprednu pretragu, kako bi suzili izbor i lakše pronašli odgovarajuću nekretninu. Na ovaj način možete dobiti podatke za kontakt potencijalnih klijenata, uključujući i broj njihovog mobilnog telefona.

Broj koji ste dobili od njih možete iskoristiti za slanje tekstualnih poruka da biste ih podsetili na vašu ponudi ili im poslali dopunu. Možete da im pošaljete fotografije ili video zapise novih nekretnina koje se nalaze u ponudi. Na taj način, SMS marketing vam pomaže da uspostavite stalnu vezu sa klijentima.

Onlajn oglašavanje nekretnina

U savremenom svetu, skoro svako ko želi da reši svoje stambeno pitanje najčešće kreće u pretragu preko interneta. U nastavku teksta objasnićemo vam sve prednosti digitalnog marketinga i predložiti neka od najboljih rešenja za oglašavanje nekretnina na internetu.

Web sajt (internet platforma) za prodaju i iznajmljivanje nekretnina

Prvo i osnovno u digitalnom marektingu je profesionalni web sajt, tj. online platforma na kojoj će agencija za promet nekretnina moći da predstavi celokupnu svoju ponudu, i koja internet korisnicima nudi alate za prikazivanje i lako pretraživanje stanova, kuća ili poslovnih objekata.

Međutim, web sajtovi su korisni i efikasni jedino ako su optimizovani da pruže najbolje moguće korisničko iskustvo koje posetioce podstiče na angažman i povećava konverziju. Evo šta bi ukratno ta online platforma trebala da sadrži i kako treba da izgleda:

  • - Kvalitetne fotografije i video materijali visoke rezolucije na kojima su prikazane nekretnine za prodaju ili izdavanje;
  • - Optimizovanu konverzaciju, obrasce za pretragu koji se lako popunjavaju, posebnu stranicu za kontakt, mogućnost za laku komunikaciju sa agentima, newsletter obrazac za pretplatu (prijavu za periodično dobijanje novosti na mejl adresu); interaktivnu mapu za praćenje realnih cena na tržištu shodno lokaciji, opremljenosti i tipu nekretnine;
  • - Poveznice (linkove) ka oficijalnim stranicama na društvenim mrežama, kao i opcije za deljenje ponude na društvenim mrežama od strane posetilaca sajta;
  • - Stranicu sa odgovorima na najčešća pitanja posetilaca;
  • - Dodatak za recenzije i komentare klijenata;
  • - Dodatke za praćenje, nadgledanje i analizu ponašanja posetilaca na samom sajtu.

Ulaganje u SEO

Investiranje u kvalitetne SEO solucije je najbolji put ka povećanju organskog saobraćaja na web sajtu agencije za prodaju i iznajmljivanje stanova i siguran način privlačenja potencijalnih klijenata koji pretražuju nekretnine vezane za određene lokacije. Dobra optimizacija ima za cilj visoku poziciju na prvoj stranici Google pretraživača, što je osnovni preduslov za rast organskih poseta i u krajnjem slučaju za efikasnu prodaju nekretnina.

Na desetine, pa i stotine konkurentskih web sajtova koji se bave prometom nekretnina vode stalnu borbu za najviši rang na Google-u, a glavno „oružje“ u toj borbi je upravo SEO. Optimizacija sajta za pretraživače je dugoročna strategija, koja, ako se primenjuje kvalitetno I profesionalno, obezbeđuje vodeće pozicije kada su u pitanju komercijalne pretrage za ključne fraze, kao što su u ovoj niši, na primer, „prodaja stanova u Beogradu”, ili „stan za izdavanje u Novom Sadu”. SEO, međutim, nije jednostavan, te je najbolje da sav posao oko optimizacije poverite ljudima koji imaju iskustva u ovoj IT branši.

Plaćeno oglašavanje na internetu

Efikasan način da se dopre do ciljane grupe klijenata predstavljaju i plaćeni oglasi, koji su povoljni, lako dostupni i nude razne mogućnosti. Neke od opcija podrazumevaju:

  • - Google Ads plaćene oglase koji se pojavljuju na prvoj stranici Google-a i naplaćuju se po kliku;
  • - Remarketing koji se koristi za ponovno prikazivanje oglasa targetiranim klijentima koji su ranije već posećivali vašu web platformu;
  • - Video oglasi na YouTube-u;
  • - Reklamne kampanje na društvenim mrežama koje na osnovu unetih parametara, kao što su lokacije, interesovanja, godine starosti, visina prihoda – lako plasiraju konkrentu ponudu do publike koja je potencijalno zainteresovana za kupovinu nekretnine.

Promocija nekretnina na društvenim mrežama

Marketinške opcije koje postoje na društvenim mrežama su efikasan izbor za targetiranje, angažovanje i komunikaciju sa idealnom ciljanom grupom potencijalnih klijenata. Brojne su prednosti oglašavanja na društvenim mrežama:

  • - Utisak profesionalnosti sa svim potrebnim i lako dostupnim poslovnim informacijama;
  • - Izgradnja zajednice „potencijalnih kupaca“ i njihovo angažovanje na Facebook-u;
  • - Korišćenje Instagram formata, posebno Instagram priče koja na elegantan način prikazuje nekretninu uz brendirani dizajn i kratke video zapise;
  • - Dopiranje do ciljanih klijenata putem povezanih Twiter haštagova;
  • - Targetiranje klijenata na LinkedIn-u na osnovu njihove pozicije i nivoa prihoda;
  • - Generisanje većeg saobraćaja na vašem sajtu putem Pinterest pinova;
  • - Odgovaranje na sve upite i komentare putem privatnih poruka;
  • - Povećanje poverenja kroz pozitivne komentare i ocene;
  • - Stvaranje većeg broja poslovnih prilika uz pomoć ciljanih oglasa.

Profesionalna mobilna aplikacija

Investiranje u razvoj profesionalne mobilne aplikacije je veoma efikasno rešenje za reklamiranje nekretnina, jer ove aplikacije deluju poput agenata nekretnina koji su uvek dostupni u džepovima vaših klijenata. Agencije za nekretnine mogu koristiti namenske mobilne aplikacije za postizanje različitih ciljeva, uključujući:

  • - Omogućavanje potencijalnim klijentima lak pregled popisa nekretnina u svega par desetina sekundi, na bilo kom mestu i u bilo koje vreme;
  • - Promociju novih ponuda pomoću prilagođenih notifikacija;
  • - Omogućavanje odgovarajućeg privatnog kanala za brzu komunikaciju sa klijentima;
  • - Omogućavanje rezervacije za nekretnine koje su dostupne;
  • - Dodatnu vrednost i rast poverenja u agenciju kroz prikaz najnovijih vesti, analize trižišta i statistike vezane za promet i cene nekretnina.