Kao i kod svakog drugog proizvoda ili usluge, i za prodaju nekretnina ključan je dobar marketing. Na tržištu nekretnina konkurencija je danas ogromna, postoji na stotine agencija i web platformi sa odličnom ponudom stanova, kuća i poslovnih prostora za prodaju ili izdavanje. Na tako razvijenom tržištu potrebno je uložiti mnogo truda i vremena da bi se održala konkurentnost.
Oglašavanje u vezi sa posredovanjem u prometu i zakupu nekretnina predstavlja dugu i svakodnevnu borbu da se privuku klijenti. Nije lako pronaći način da svoju ponudu izdvojite od konkurencije i potrebno je izaći iz šablona i osmisliti jedinstven, drugačiji promotivni koncept.
Marketing jedne agencije za promet nekretnina treba da bude zasnovan na integraciji offline i online oglašavanja, na reklamnoj kampanji u kojoj se tradicionalni i digitalni promotivni kanali međusobno dopunjuju, stvarajući efikasnu, sveobuhvatnu strategiju koja garantuje uspeh. U ovom vodiču ukazaćemo na različite marketinške alate u oglašavanju nekretnina koji donose dobre rezultate.Postoji mnoštvo kreativnih ideja vezanih za tradicionalni marketing koje se mogu iskoristiti kako bi posredovanje u prometu nekretnina bilo promovisano na pravi način. Pri izradi strategije oglašavanja, ono na šta treba staviti akcenat jeste prvi utisak koji se stvara kod klijenta. Svaka uspešna agencija za promet nekretnina mora voditi računa o tome šta potencijalni kupci pomisle kada prvi put vide oglas za prodaju stana. Offline marketing je jasan i jednostavan način direktnog oglašavanja i može biti od velike koristi u stvaranju snažnog prvog utiska.
Za bilo koji posao u vezi nekretnina umrežavanje je jako važno, a posebno kada je u pitanju promocija nekretnina van interneta. Iako živimo u tehnološkoj eri, mnoge potencijalne kupce još uvek opterećuje digitalna pretraga i oni vrlo rado prihvataju kontakt uživo i informacije iz prve ruke. Zato bi agent za nekretnine trebalo da posećuje događaje koji ga mogu povezati sa drugim zainteresovanim stranama za tržište nekretnina, i da se dobro pripremi kako bi što bolje prezentovao svoju ponudu stanova za prodaju ili izdavanje.
Evo još nekoliko uspešnih načina za umrežavanje:
Jedan od najboljih načina za promociju nekretnina van mreže su svakako štampani materijali poput letaka, vizit karti, brošura, direktne pošte i sl. Deljenje štampanog promotivnog materijala može vam pomoći da pronađete nove klijente, ali i da ojačate veze sa postojećim.
Deljenje kreativnih ili jedinstvenih vizit karti može značajno povećati vaše šanse da se povežete sa ciljanom grupom ljudi koji su zainteresovani za kupovinu ili iznajmljivanje stana, kuće, odnosno poslovnog prostora. Dizajn vizit karte treba da bude takav da jasno ističe vaš brend, da daje osnovne informacije o vašem poslovanju, kao i kontaktne podatke koji će klijentima pomoći da se što lakše povežu sa vama.
Leci su korisni jer daju jasne i precizne informacije u vezi nekretnina. Ako koristite letke, najbitnije je da na njima budu najkvalitetnije fotografije nekretnina koje promovišete.
Kao što smo napomenuli u uvodu ovog bloga, jako je bitan prvi utisak. Ako nekretnina već na prvi pogled izgleda atraktivno to će dodatno privući pažnju zainteresovane strane. Osim toga, važno je da leci ne budu prenatrpani, jer ako letak sadrži previše informacija, potencijalni kupac može izgubiti interesovanje.
Brošure će omogućiti vašim klijentima da pogledaju širok spektar ponude koju imate. Druga njihova velika prednost jeste to što ih potencijalni kupci i investitori, nakon posete vašoj agenciji, mogu poneti sa sobom i do u tančine se upoznati sa vašom ponudom.
Direktna pošta je još jedan sjajan način da ostanete u kontaktu sa starim klijentima, ali i da vaša ponuda nekretnina dospe do novih. Vernim klijentima možete slati pisma i razglednice na važne datume, praznike, njihove rođendane i sl, u kojima ćete predstaviti novine u ponudi. Za nove klijente pripremite brošure sa detaljnom ponudom, letke, vizit karte.
Što se tiče dizajna svih vrsta štampanog materijala, obavezno obratite pažnju na font slova pre nego se odlučite koji ćete koristiti. Možete birati između širokog spektra boja i stilova, ali oni moraju biti jasni i lako čitljivi.
Oglašavanje u dnevnim novinama i časopisima takođe je dobar način za promociju posla sa nekretninama. Časopisi i magazini obično izlaze jednom nedeljno ili 1-2 puta mesečno, pa samim tim duže traju od dnevnih novina, i bolji su izbor za oglašavanje. A specijalizovani časopisi, koji se bave uređenjem doma i nekretninama, odličan su resurs za targetiranje ciljne grupe ljudi.
SMS marketing je jedan od najboljih primera integracije offline i online oglašavanja. Kada klijenti na web sajtu traže stan (kuću) za kupovinu ili iznajmljivanje, često popunjavaju formular za naprednu pretragu, kako bi suzili izbor i lakše pronašli odgovarajuću nekretninu. Na ovaj način možete dobiti podatke za kontakt potencijalnih klijenata, uključujući i broj njihovog mobilnog telefona.
Broj koji ste dobili od njih možete iskoristiti za slanje tekstualnih poruka da biste ih podsetili na vašu ponudi ili im poslali dopunu. Možete da im pošaljete fotografije ili video zapise novih nekretnina koje se nalaze u ponudi. Na taj način, SMS marketing vam pomaže da uspostavite stalnu vezu sa klijentima.
U savremenom svetu, skoro svako ko želi da reši svoje stambeno pitanje najčešće kreće u pretragu preko interneta. U nastavku teksta objasnićemo vam sve prednosti digitalnog marketinga i predložiti neka od najboljih rešenja za oglašavanje nekretnina na internetu.
Prvo i osnovno u digitalnom marektingu je profesionalni web sajt, tj. online platforma na kojoj će agencija za promet nekretnina moći da predstavi celokupnu svoju ponudu, i koja internet korisnicima nudi alate za prikazivanje i lako pretraživanje stanova, kuća ili poslovnih objekata.
Međutim, web sajtovi su korisni i efikasni jedino ako su optimizovani da pruže najbolje moguće korisničko iskustvo koje posetioce podstiče na angažman i povećava konverziju. Evo šta bi ukratno ta online platforma trebala da sadrži i kako treba da izgleda:
Investiranje u kvalitetne SEO solucije je najbolji put ka povećanju organskog saobraćaja na web sajtu agencije za prodaju i iznajmljivanje stanova i siguran način privlačenja potencijalnih klijenata koji pretražuju nekretnine vezane za određene lokacije. Dobra optimizacija ima za cilj visoku poziciju na prvoj stranici Google pretraživača, što je osnovni preduslov za rast organskih poseta i u krajnjem slučaju za efikasnu prodaju nekretnina.
Na desetine, pa i stotine konkurentskih web sajtova koji se bave prometom nekretnina vode stalnu borbu za najviši rang na Google-u, a glavno „oružje“ u toj borbi je upravo SEO. Optimizacija sajta za pretraživače je dugoročna strategija, koja, ako se primenjuje kvalitetno I profesionalno, obezbeđuje vodeće pozicije kada su u pitanju komercijalne pretrage za ključne fraze, kao što su u ovoj niši, na primer, „prodaja stanova u Beogradu”, ili „stan za izdavanje u Novom Sadu”. SEO, međutim, nije jednostavan, te je najbolje da sav posao oko optimizacije poverite ljudima koji imaju iskustva u ovoj IT branši.
Efikasan način da se dopre do ciljane grupe klijenata predstavljaju i plaćeni oglasi, koji su povoljni, lako dostupni i nude razne mogućnosti. Neke od opcija podrazumevaju:
Marketinške opcije koje postoje na društvenim mrežama su efikasan izbor za targetiranje, angažovanje i komunikaciju sa idealnom ciljanom grupom potencijalnih klijenata. Brojne su prednosti oglašavanja na društvenim mrežama:
Investiranje u razvoj profesionalne mobilne aplikacije je veoma efikasno rešenje za reklamiranje nekretnina, jer ove aplikacije deluju poput agenata nekretnina koji su uvek dostupni u džepovima vaših klijenata. Agencije za nekretnine mogu koristiti namenske mobilne aplikacije za postizanje različitih ciljeva, uključujući: