Kako napraviti dobar oglas za izdavanje stana?



Izvor slike: pixabay.com

Kako napraviti dobar oglas za izdavanje stana?



Želite da izdate stan, ali niste sigurni kako da kreirate oglas i na najbolji način predstavite svoju nekretninu potencijalnim zakupcima? Uz veliku konkurenciju na tržištu nekretnina veština pisanja kvalitetnog oglasa može da vam pomogne da u kratkom roku privučete stanare..

Većina vlasnika stanova zna da nije dovoljno da objave samo lokaciju i kvadraturu stana da bi se njihov oglas istakao među ostalim na internetu. Pravo pitanje je, međutim, koje sve informacije o stanu treba da uključite u oglas. Da li je dovoljno da oglas sadrži samo jednu fotografiju? Kako da sadržajem zainteresujete i pridobijete pažnju svih koji traže stan za izdavanje? Pročitajte.  

Počnite od realne cene

Pre nego što izvojite vreme da detaljno opišete nekretninu koju dajete u zakup, potrebno je da uradite malo istraživanje tržišta i procenite koja je njena realna cena. Premda svaki vlasnik stana želi da izda u zakup po najvišoj mogućoj ceni, činjenica je da nećete brzo (a možda i uopšte) dobiti stanare ukoliko postavite nerealno visoku cenu kirije.

Prema tome, da bi vaš oglas zaista bio efikasan i privukao zakupce spremne da plate konkretnu stanarinu, potrebno je da pravilno procenite koliko stan vredi i odredite cenu. Sagledajte sve faktore – koliko veliki stan izdajete, na kom spratu se nalazi, da li je i kako opremljen, da li se nalazi na atraktivnoj gradskoj lokaciji ili na periferiji – i pokušajte da budete objektivni.

U analizi i proceni vrednosti nekretnine može vam pomoći naš kalkulator, pa savetujemo da to bude prvi korak u kreiranju oglasa. Dovoljno je da unesete tražene parametre u određena polja i ovaj online alat aće analizirati tržište umesto vas, i to besplatno.

Od velike koristi će biti i poznavanje aktuelnog stanja na lokalnom tržištu. Istražite online kako se kreću cene stanova u gradu u kom želite da izdate stan. Primera radi, ako vas interesuje izdavanje stanova u Nišu, potražite stanove i kuće slične kvadrature u istom ili obližnjem naselju. Na osnovu ovih informacija biće vam lakše da napravite okvirnu cenu.

 

Detaljan i ubedljiv oglas privlači stanare

 

Ne možete očekivati veliki broj upita i poziva od potencijalnih stanara ukoliko napišete štur oglas sa nedovoljno podataka. Ozbiljni stanari koji redovno plaćaju kiriju i izmiruju sve obaveze neće gubiti vreme na neozbiljne oglase i ponude. Prema tome, postarajte se da sa što više detalja opišete stan koji izdajete i budete autentični – uz pomoć fotografija ili video snimaka nekretnine.

Navedite tačnu lokaciju stana i opišite naselje

 

Lokacija stana je za mnoge ljude najvažniji faktor kada iznajmljujuju (ili kupuju) stambeni prostor. Budite precizni u oglasu – navedite tačnu adresu i detaljno opišite sve prednosti stanovanja u određenom kraju. Opišite koje se ustanove i bitni objekti nalaze u blizini – da li je to banka, pošta, škola, vrtić, pijaca, veliki supermarket ili prodavnica koja radi 24/7. 

Idealno bi bilo da u ovom delu oglasa budete iskreni i da napišete samo tačne informacije. Nekad vlasnici nekretnina pokušavaju da povećaju atraktivnost (pa i vrednost) svog stana tako što “doteraju oglas”. Primera radi, ako je u pitanju izdavanje nekretnina u prestonici, veoma privlačno zvuči da se stan nalazi na Slaviji ili pak nedaleko od Vukovog spomenika. Međutim, koliko god delovalo prestižno ukoliko nije tačno i stan se nalazi na više od 15 minuta hoda od lokacija istaknutih u oglasu – izgubićete zainteresovane stanare. 

Uvek je bolji način da napišete šta se zaista nalazi u stambenoj četvrti, ističući pritom sve benefite kraja. 

Opis enterijera je bitan

Pošto privučete potencijalne zakupce lokacijom, zadržite ih detaljnim opisom enterijera stana. Najbolje je da najpre naglasite strukturu stana i budete precizni – garsonjera, jednosoban, dvosoban, trosoban stan, kao i kolika je kvadratura.

Nastavite sa opisivanjem svake sobe posebno – stanarima će značiti da znaju da li u spavaćoj sobi postoji singl ili francuski ležaj, kako je opremljena kuhinja, da li stan ima terasu i slično. Ako ste uložili vreme i novac da luksuzno opremite stan, istaknite u prvi plan detalje poput brendiranih kućnih aparata, otmene keramike u kupatilu, spuštenih plafona i moderne rasvete i sliično. Možda među ljudima koji čitaju vaš oglas postoje i oni koji biraju mesto za život upravo zbog ovakvih elemenata u enterijeru.

Budite jasni u opisivanju

Konkretno i jasno navedene stavke poput vrste grejanja, spratnosti stana, udaljenosti autobuskih stajališta i važnih institucija i sadržaja pomoći će da se potencijalni stanari odluče baš za vaš stan. Taksativno navedite da li zgrada ima video nadzor, lift, parking ili garažu, jesu li svi troškovi uračunati u cenu stanarine. 

Primer:

  • Na 150m od Vukovog spomenika

  • dve spavaće sobe

  • centralno grejanje

  • Stan na drugom spratu u zgradi sa liftom

  • Troškovi grejanja/komunalija/interneta nisu uključeni u cenu stanarine

 

Uključite fotografije i video zapis u oglas 

Kompletan opis stana učinite merodavnim i relevantnim tako što ćete u oglas dodati što više fotografija. Ako vaše finansije to dopuštaju, unajmite profesionalnog fotografa koji će na najbolji način predstaviti enterijer vaše nekretnine. Podrazumeva se da ćete plasirati fotografije čistog, prethodno uređenog stana. Posebno privlačne će biti slike koje dočaravaju prijatnu atmosferu u prostoru: vaze sa cvećem, dekorativne sveće, časopisi, sitnice na stolovima, lepa posteljina – samo su neki od detalja koji će privući pažnju.

Izbegnite tipične greške kao što je postavljanje fotografije kupatila za naslovnu sliku oglasa ili ubacivanje fotografija lošeg kvaliteta. Ako stan fotografišete sami, uradite to ujutro, kada je stan najsvetliji. Obavezno podignite roletne ili podignite žaluzine, uključite sve lampe u mračnijim sobama. Uradite što više fotografija i izaberite najbolje za oglas. Ukoliko ima potrebe, za atraktivniji izgled obradite slike koristeći neki od besplatnih programa (online) ili na svom računaru.

Takođe, video tura kroz stan može biti način da privučete pažnju što većeg broja kandidata za zakup. Obilazak započnite otvaranjem ulaznih vrata, a potom idite iz sobe u sobu snimajući svaki kutak. Umesto formalnog obilaska možete se opredeliti i za kompilaciju kraćih video snimaka u kojima ćete prikazati najupečatljivije detalje u enterijeru koji izdajete. 

Pored toga što ćete imati originalan i zanimljiv oglas, više ćete približiti ideju o stanovanju u vašoj nekretnini osobi koja ga gleda. Moći će da zamisle kako bi bilo opustiti se na sofi u dnevnoj sobi ili na terasi, a kako pripremati obroke u modernoj kuhinju. Prema tome, ovo može biti i dobar podsticaj da vas kontaktiraju i zakažu posetu i stvaran obilazak stana.

Na kraju, najvažnije je da u oglasu predstavite nekretninu konkretno, precizno i istinito, bez netačnih i nejasnih podataka. Kvalitetne fotografije i detaljan opis privući će pouzdane i ozbiljne stanare sa kojima nećete imati problema.